Płatki śniegowe swoją podróż zaczynają w chmurach. Na ziemię spadają w postaci leciutkich, pięknych, sześcioramiennych gwiazdek o niepowtarzalnych wzorach. Ich urok zachęca do ekspresji plastycznej i obserwacji przyrodniczej. Płatki zanim spadną na ziemię odbywają długą podróż więc wiele z nich ulega uszkodzeniu, ale i tak warto, podczas opadu atmosferycznego łapać płatki na ciemną kartką z bloku technicznego by się im dokładnie przyjrzeć przez lupę.
Chciałabym zaproponować wykonanie płatka śniegu z białej plasteliny.
Projekt i fot. Ewa Rejnus |
Zaczynamy od wykonania dużej ilości cienkich wałeczków, wężyków, nitek z których tworzymy np. ślimaczki zademonstrowane na fotografii.
Projekt i fot. Ewa Rejnus |
Trzy jednakowej długości nitki sklejamy w sposób pokazany na zdjęciu.
Projekt i fot. Ewa Rejnus |
Następnie przystępujemy do tworzenia płatka według własnego pomysłu lub inspirujemy się wzorem zaprezentowanym na zdjęciu. Z przygotowanych wcześniej ślimaczków układamy płatek śniegu o pięknym i niepowtarzalnym wprost koronkowym kształcie.
Projekt i fot. Ewa Rejnus |
Projekt i fot. Ewa Rejnus |
Możemy jeszcze dodać kawałki wałeczków by uatrakcyjnić płatek. Gdy jesteśmy już pewni kształtu śnieżynki możemy przystąpić do przyklejenia wszystkich elementów uniwersalnym klejem do prac plastycznych.
Projekt i fot. Ewa Rejnus |
Jeden płatek śniegu jest już gotowy, możemy więc tworzyć następne, do czego zachęcam. Możemy stworzyć kolekcję plastelinowych płatków lub skorzystać z propozycji zamieszczonych w scenariuszu (w zakładce) by urozmaicić swoją kolekcję o płatki z innych materiałów.
Dziecko, tworzące kompozycje według własnego pomysłu rozwija zainteresowania przyrodnicze, matematyczne (symetria w przyrodzie), pomysłowość, kreatywność oraz umiejętności manualne. Buduje wiedzę o opadach atmosferycznych. Możemy jeszcze dodać radość i zadowolenie z wykonanej zimowej pracy plastycznej. Miłe chwile spędzone z rodzicami lub rówieśnikami.
Życzę więc wielu pomysłów i radosnych chwil przy tworzeniu niepowtarzalnych płatków, wykonanych samodzielnie lub w zespole.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz